• ZF, yaklaşık 25 yıl önce elektrik motorlu fren kaliperini kullanıma sunarak Elektrikli Park Freni (EPB) teknolojisine öncülük etti. Bugün, EPB altıncı nesliyle akıllı işletimli mekanik bir sistemi temsil ediyor.
• ZF’nin EPB teknolojisi, fren sistemlerinin elektrifikasyonunu hızlandırarak, tamamen kablo sistemli frenlere geçişe önemli katkıda bulundu.
• Park Freni Sistemlerinde dünya lideri olan ZF, bugüne kadar 500 milyondan fazla Entegre Park Freni (IPB) ünitesi üretti.
Fren sistemlerinde lider olan ZF, 250 milyon ünite Elektrikli Park Freni (EPB) üretimi ile önemli bir dönüm noktasına daha ulaştı. ZF, bu başarı ile sektörün önde gelen üreticilerinden olma konumunu sağlamlaştırdı, Çözümleriyle; genel fren sistemi performansını, sürücü güvenliğini ve konforunu artıran ZF, bu önemli ünite adedine ulaşan ilk şirket oldu.
Elektronik Park Freni, fren sistemindeki ağırlığı azaltarak yakıt ekonomisini iyileştirme özelliğiyle öne çıkıyor. Bunun yanı sıra, mekanik sistemlerin elektrifikasyonunda önemli bir adımı temsil ediyor. Ayrıca, diğer yardımcı sistemlerle entegre çalışması sayesinde sürüş güvenliğini ve konforunu artıran gelişmiş işlevler sağlıyor.
İki tekerleğin kilitlenmesini önleyen acil fren işlevine sahip EPB, basit bir düğme dokunuşuyla etkinleştirilip sürücülere kayda değer oranda kullanım kolaylığı sağlıyor. EPB, park freni ana işlevinin yanı sıra fren sistemiyle tümüyle entegre durumda olup,. geleneksel mekanik sistemlerde oluşan arızaları en aza indiriyor. Bunlara ilave olarak, EPB dinamik aktivasyon ve fren balatası aşınma kontrolü de sunuyor..
ZF Fren Sistemleri Mühendisliği Kıdemli Başkan Yardımcısı Danny Milot, konuyla ilgili şunları söyledi: “2000’li yılların başında geleneksel mekanik fren sistemlerinden uzaklaşılmaya başlandığında ZF, fren sistemleri pazarında küresel bir lider olarak yerini çoktan almıştı. Bu teknoloji, küçük otomobillerden büyük kamyonet ve SUV’lara kadar dünyanın en popüler araçlarının çoğunda yer alıyor ve EPB’nin süregelen başarısı da bu konumu vurguluyor.” Danny Milot sözlerine şunları ekledi: “Gelişmiş güvenlik, otonom sürüş ve araç elektrifikasyonuna yönelik ilerlemelerle birlikte, fren sistemleri çok önemli bir rol oynamaya devam ediyor. ZF, otomotiv endüstrisi için yeni standartlar belirlerken kesintisiz yenilik anlayışıyla liderlik konumunu sürdürecektir.”
Fren teknolojisinde endüstri lideri olan ZF, entegre park freninden tam EPB sistemlerine kadar bir dizi park freni çözümü sunuyor. 50 yılı aşkın süredir satılan üç milyardan fazla fren parçasıyla ZF, yazılım tanımlı araçlar için tamamen elektronik kontrollü direksiyon, fren ve sönümleme sistemlerden oluşan en kapsamlı portföyleri sunarken inovasyona öncülük ediyor.
ZF Hakkında
ZF, binek araçlar, ticari araçlar ve endüstriyel teknoloji için gelişmiş mobilite ürünleri ve sistemleri tedarik eden küresel bir teknoloji şirketidir. Kapsamlı ürün yelpazesi öncelikle ulaşım ve mobilite alanlarında araç üreticilerine, mobilite sağlayıcılarına ve yeni başlayan şirketlere yöneliktir. ZF çok çeşitli araç tiplerini elektrikle çalıştırıyor. Şirket, ürünleriyle emisyonların azaltılmasına, iklimin korunmasına ve güvenli mobilitenin artırılmasına katkıda bulunuyor. ZF, otomotiv sektörünün yanı sıra – binek ve ticari araçlar – inşaat ve tarım makineleri, rüzgar enerjisi, deniz tahriki, raylı sistemler ve test sistemleri gibi pazar segmentlerine de hizmet vermektedir.
Dünya çapında yaklaşık 169.000 çalışanıyla ZF, 2023 mali yılında 46,6 milyar Euro’luk satış gerçekleştirdiğini bildirdi. Şirketin 31 ülkede 162 üretim tesisi bulunmaktadır.
ZF’nin lider Aftermarket ve filo çözümleri portföyü; LEMFÖRDER, SACHS, TRW ve WABCO gibi güçlü markalar üzerine inşa edilmiştir. Geniş ürün ve hizmet yelpazesi, dijital mobilite yönetimi için gelişmiş bağlantı çözümleri ve küresel bir hizmet ağı, tüm araç türlerinin yaşam döngüleri boyunca performans ve verimliliğini destekler ve geliştirir. Şirketin Aftermarket Birimi, Yeni Nesil Aftermarket Pazarı için öncü ve dünya çapında filo ve satış sonrası müşterileri için tercih edilen bir çözüm ortağıdır.