- 2017 yılında Koza Merkezi’ni kuran Mercedes-Benz Türk, yenilikçi ve sürdürülebilir fikirlerin hayata geçmesine ev sahipliği yapıyor.
- Koza Merkezi’nin 3D’sini “Değişim”, “Dönüşüm” ve “Doğa Dostu Teknolojiler” olarak tanımlayan şirket, her yıl binlerce çalışanın dahil olduğu “Fikir Haftaları” etkinliği düzenliyor.
- Her sene ortalama 50 fikir sahibinin başvurduğu Koza Merkezi’nde, bu yılda çalışanların oylarıyla en yüksek puanı alan fikirlerin sahipleri İnovasyon Kampı’nda bir araya gelerek projelerini tanıttı.
- Mercedes-Benz Türk 2.El Otobüs & Kamyon Satış Direktörü & Mercedes-Benz Koza Merkezi Direktörü Didem Daphne Özensel, “Koza Merkezi’nde her yıl binlerce çalışanımızın dahil olduğu Fikir Haftaları etkinliğini düzenliyoruz. Böylece, yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularında çeşitli çalışmaları hayata geçiriyoruz” dedi.
Mercedes-Benz Türk’ün dünyada hızla değişen dinamiklere uyum sağlamak ve aynı zamanda şirket içi girişimcilik ruhunu yaşatmak hedefiyle hayata geçirdiği Koza Merkezi, hiyerarşiden bağımsız, yenilikçi ve sürdürülebilir fikirlerin hayata geçmesine ev sahipliği yapıyor. 2017 yılında kurulan merkezdeki gönüllü ekip, şirketteki rol ve sorumluluklarının yanı sıra söz konusu girişimi geliştirmek ve daha ileriye taşımak için de çalışmalar yürütüyor.
Koza Merkezi’nin 3D’sini “Değişim”, “Dönüşüm” ve “Doğa Dostu Teknolojiler” olarak tanımlayan şirket, her yıl binlerce çalışanın dahil olduğu “Fikir Haftaları” etkinliği de düzenliyor. Bu yıl düzenlenen Fikir Haftaları’nda1000’in üzerinde çalışan paylaşılan fikirlere geri bildirimleri ile yönlendirme sağlayarak katkıda bulundu.
Yenilikçi Fikir Haftaları’nda ana konu başlıkları belirleniyor
Hem şirkete hem topluma ekonomik kalkınmada fayda sağlayacak, toplumun sosyal gelişimini destekleyerek insana dokunacak ve çevreci yaklaşımlarla doğayı koruyacak fikirler için her yıl kapılarını dönüşüm yaratmak isteyen çalışanlara açan Koza Merkezi’nde, Yenilikçi Fikir Haftaları’nda ana konu başlıkları belirleniyor. Şirketin her departmanından çalışanlar, bu ana başlıklar doğrultusunda fikirleri ile başvurarak sürece dâhil oluyorlar. Ardından fikir sahipleri, şirketin direktörleri ile “Asansör Konuşmaları” ve “İnovasyon Kampları”na katılıyorlar. Bir senelik maratonda gönüllü ekipler, sundukları fikirleri mentorları ve sponsorlarının da desteğiyle hayata geçirme olanağı buluyorlar.
Mercedes-Benz Türk 2.El Otobüs & Kamyon Satış Direktörü & Mercedes-Benz Koza Merkezi Direktörü Didem Daphne Özensel, “Şirket olarak yenilenme, sorgulama ve geliştirmenin çok önemli olduğuna inanıyoruz. Şirketimize ve topluma kattığımız değerlerin temelinde yenilik, kalıcı değer yaratma ve bu değerin sürdürülebilir olması yatıyor. Dünyadaki hızla değişen dinamiklere uyum sağlamak ve aynı zamanda şirket içi girişimcilik ruhunu yaşatmak amacıyla bir dönüşüm yolculuğuna girdiğimiz bir süreçte; Mercedes-Benz Türk bünyesinde kültürel değişimi yaratmak amacıyla gönüllü bir ekiple Koza Merkezi’mizi kurduk. 2017 yılından bugüne kadar istisnasız her çalışanımıza bir noktada dokunmuş merkezimiz, her yıl hiyerarşiden bağımsız yenilikçi ve sürdürülebilir fikirlerin hayata geçmesine ev sahipliği yapıyor. Sürdürülebilirlik vizyonumuza doğru ilerlerken, bizi bu yolda destekleyen en önemli kurum içi oluşumlarımızdan biri olan Koza Merkezi’nde her yıl binlerce çalışanımızın dahil olduğu Fikir Haftaları gerçekleştiriyor; yenilikçilik, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularında çeşitli çalışmaları hayata geçiriyoruz” dedi.